Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2012

Κοσμογονία


Χιονισμένες απόκρημνες κορφές λογχίζουν την πανάρχαια ουράνια σκέπη. Τούτα τα όρη, αθάνατοι γίγαντες, κουβαλούν αιώνες στους κατάλευκους ώμους τους όλη την ανυπότακτη ομορφιά της γης. Λευκά και τα συναισθήματα ξεχύνονται σαν αφρισμένα ξέπλεκα ποτάμια σμίγοντας με τον αγέρα σε ένα χορό μεγαλοσύνης που σκορπίζει τη ζωογόνο πνοή του βουνού στις ελατοσκέπαστες μοναχικές πλαγιές. Αργόσυρτη σιωπή κεντάει το λευκό υφαντό και η ψυχή, άγγελος του χιονιού, βαθαίνει και έτσι σαν ύμνος γαλήνιος παραδίδεται στο παρθένο καταφύγιο της αρμονίας... 

18 σχόλια:

doctor είπε...

ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΟΥ ΒΕΛΟΥΧΙΟΥ.
Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ.
Η ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.

ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!

Hfaistiwnas είπε...

Καλημέρα στα βουνά μας!!!

dimitris είπε...

Ευρυτανα ιχνηλατη καλημερα, Ανεβαίνω τα βουνά μελανιασμένες λαγκαδιές
ο χιονισμένος κάμπος, ως πέρα ο χιονισμένος κάμπος τίποτε δε ρωτούν
μήτε ο καιρός κλειστός σε βουβά ερμοκλήσια
μήτε τα χέρια που απλώνουνται για να γυρέψουν, κι οι δρόμοι.
Επιφάνεια Αβέρωφ, Στίχοι: Σεφέρης Γιώργος, Μουσική: Θεοδωράκης Μίκης.
Η δυναμη τους παντα θα εμπνεει, η δυναμη τους, η αισθηση ελευθεριας, το χρωμα τους, αλλο καθε εποχη, ο αερας τους και τα αρωματα τους.
Πηραμε παλι μια ανασα...

άγριο κυκλάμινο είπε...

Παραμυθένιο το τοπίο που φωτογράφισες, αλλά αυτό που με άγγιξε πιο πολύ είναι η καταπληκτική περιγραφή σου που το αποδίδει σε όλο του το μεγαλείο. Με μία πολύ ρομαντική άποψη που ταυτόχρονα εκπέμπει και ένα δέος.
Φίλε μου Ευρυτάνα ιχνηλάτη έχεις σπουδαίο συγγραφικό ταλέντο που αγγίζει τις πιο ευαίσθητες χορδές της ψυχής μας. Σε ευχαριστούμε.

magda είπε...

Ποιητής, λογοτέχνης!!!!
Όμορφες λέξεις, επίθετα, δημιουργία εικόνων, πέραν της παρούσης εξαιρετικής!!!!!
Σε συγχαίρω για το πλούσιο ΕΛΛΗΝΙΚΟ λεξιλόγιο σου και σε καμαρώνω φίλε μου Ευρητάνα!!!

Οικοδόμος είπε...

Καλησπέρα ποιητή μου. Πέρασα να γιομίσω τα πνευμόνια μου, καλό σου βράδυ, καλή δύναμη!

Effie's Sweet Home Designs είπε...

ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ!!!!!ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΕΚΔΡΑΜΩ ΚΑΙ ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΑΛΛΗ!!!!!!!!!
ΚΑΛΟ ΣΒΚ!

sofia είπε...

"Θὰ φύγω σὲ ψηλὸ βουνό, σὲ ριζιμιὸ λιθάρι
νὰ στήσω τὸ κρεβάτι μου κοντὰ στὴ νερομάνα
τοῦ κόσμου ποὺ βροντοχτυποῦν οἱ χοντρὲς φλέβες τοῦ ἥλιου,
ν᾿ ἁπλώσω ἐκεῖ τὴν πίκρα μου, νὰ λυώσει ὅπως τὸ χιόνι.
Μὴν πιάνεσαι ἀπ᾿ τοὺς ὤμους μου καὶ στριφογυρίζεις
ἄνεμε!
φεγγαράκι μου!
Καλέ μου!
Αὐγερινέ μου!
Φέξε τὸ ποροφάραγκο! Βοήθα ν᾿ ἀνηφορήσω!
Φέρνω ζαλιὰ στὶς πλάτες μου τὰ χέρια τῶν νεκρῶν!
Στὴ μιὰ μεριὰ ἔχω τὰ ὄνειρα, στὴν ἄλλη τὶς ἐλπίδες!
Κι ἀνάμεσα στὶς δυὸ ζαλιὲς τὸ ματωμένο στέφανο!
Μὴ μὲ ρωτᾷς καλέ μου ἀϊτέ, μὴ μὲ ξετάζεις ἥλιέ μου!
Ρίχτε στὸ δρόμο συνεφιὰ νὰ μὴ γυρίσω πίσω!
Κυττάχτηκα μὲς στὸ νερό, ἔκατσα καὶ λογάριασα,
ζύγιασα τὸ καλὸ καὶ τὸ κακὸ τοῦ κόσμου. Κι ἀποφάσισα,
νὰ γίνω τὸ μικρότερο ἀδερφάκι τῶν πουλιῶν!" (Νικηφόρος Βρεττάκος)

Φυσιολάτρης! είπε...

Τα κείμενα σου......είναι πάντοτε αριστουργηματικά!!!!!!!!

Scorpion49 είπε...

Στέκουν εκεί αγέρωχα, αιώνες των αιώνων, δεν υπάρχει δι’ ευχών, μόνο αθανασία!
Γεια Ευρυτάνα με τις σπουδαίες φωτογραφίες σου, αλλά ακόμη σπουδαιότερες περιγραφές σου.
Σου εύχομαι καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα!

gitsanas είπε...

Βαθιά ανάσα παίρνω...
Το νοιώθω...
Και τα λόγια που συνοδεύουν την φωτογραφία...

Την αγάπη μου!!!

Τακης είπε...

Μαγευτική η φωτογραφία και σαγηνευτικό το ποιητικό σου κείμενο πατριώτη Ιχνηλάτη. Θα μου επιτρέψεις να τη δανεισθώ για να ομορφήνω κάποιο θέμα που αναφέρεται στα βουνά της Ρούμελης.
Ευχαριστώ από καρδιάς για τις εκπλήξεις που κάθε φορά μας επιφυλάσσεις!

blackbedlam είπε...

Το μεγαλείο της φύσης.Ανυπότακτο (;)
Πότε θα εκδικηθεί για τον βιασμό που έχει υποστεί;
Το μεγαλείο της ανθρώπινης φύσης !
Πότε θα εκδικηθεί για τον αποτρόπαιο βιασμό της ζωής.
Ζωή και φύση αναπόσπαστα δεμένες και έρχεσαι να μας το θυμίζεις με μια εικόνα με τα λόγια σου περιδέραια στην άκρα της εικόνας.
Βαθιά ανάσα και....φύγαμε.

Aris είπε...

Μαλλον καποια τετοια εικονα θα αντικρυσε ο Αρης (Βελουχιωτης) και θα εκανε τη μυστικη συμφωνια με το αιωνιο βουνο για το "δανεισμο" του ονοματος

ασωτος γιος είπε...

ax ευρυτανια ερωτας μεγαλος
εισαι τυχερος
ωραια περιγραφη αλλα ζωντας σαυτο το τοπο πως να μη εισαι ποιητης

kapetandiamantis είπε...

ΤΡΟΜΕΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.
Η ΕΥΡΥΤΑΝΙΚΗ ΦΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΞΕΠΕΡΑΣΤΗ!!

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Σας ευχαριστούμε όλες και όλους για τα όμορφα σχόλια και την συμβολή σας στην προσπάθειά μας.
Να είστε καλά.

Kostas Manios είπε...

Μέσα από το blog σου, ζωντανεύεις την Ευρυτανία των παιδικών μου χρόνων...

Να είσαι γερός και δυνατός, συνεχίζοντας να μας ξεναγείς στα μονοπάτια σου...