Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

«Αητέ μου δώσ’ μου τα φτερά…»


Ένα σπάνιο ιστορικό κειμήλιο ήρθε στα χέρια μας και σας το παρουσιάζουμε με ιδιαίτερη συγκίνηση και υπερηφάνεια. Πρόκειται για μία παλιά κάρτα που μας έστειλε ο φίλος συμπατριώτης Νίκος Σερετάκης τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά. Η εν λόγω κάρτα ανήκε στον αείμνηστο πατέρα του, τον Ευρυτάνα αγωνιστή Γιώργο Σερετάκη, στον οποίο δόθηκε τιμητικά -ως βραβείο- από τους συντρόφους του μέσα στις φυλακές της Κέρκυρας εν έτει 1951!

Στη μπροστινή πλευρά της πολύτιμης κάρτας απεικονίζεται το κόκκινο γαρύφαλλο του Αγώνα και της Ελπίδας με την ευχή «χρόνια πολλά», ενώ στην πίσω πλευρά αναγράφεται χαρακτηριστικά: «1951  Άμιλα για το Μπελογιάννη, φυλ. Κέρκυρας»!


Εμείς από την πλευρά μας θα συνοδεύσουμε αυτό το ξεχωριστό ντοκουμέντο με το ποίημα «Προσευχή του Αντάρτη» (το οποίο γράφτηκε, πιθανότατα, από τον ΕΠΟΝίτη Νίκο Μαραγκουδάκη και πρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νέος Μαχητής” του ΔΣΕ στις 6-12-1947). 
Θα το αφιερώσουμε στη μνήμη του Ευρυτάνα αντάρτη Γ. Σερετάκη και σ’ όλους όσους χάραξαν, με αίμα, αγώνες και θυσίες, αετίσιους δρόμους που θα εμπνέουν για πάντα το λαό μας…
  

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΡΤΗ

Σ' ευχαριστώ ψηλό βουνό, που μες στην αγκαλιά σου
με δέχτηκες φιλόξενα σα στοργικός πατέρας.
Τι να την κάνω τη ζωή κάτω στο σκλάβο κάμπο;
Πικρό στο στόμα το ψωμί και το νερό φαρμάκι,
μαυροντυμένα τα δεντρά και το τραγούδι κλάμα.

Σ' ευχαριστώ ψηλό βουνό, που μούδωσες ελπίδα.
Οι στάνες σου με θρέψανε, τα δέντρα σου, τα χόρτα.
Με δρόσισαν τα ρυάκια σου, με σκέπασε η σπηλιά σου.
Περήφανα τα ελάτια σου, χαρίζουν τη δροσιά τους
στ' αγρίμια, στα πετούμενα και τους καταδιωγμένους.
Χίλιες φορές χιλιόχρονο δεν ένιωσες ποτές σου
την καταφρόνια του ραγιά, δε λύγισες το γόνα.
Θέλω να ζήσω λεύτερος, αδέρφι με τ' αγρίμια.

Δώσε βουνό στο σώμα μου τη λεβεντιά του ελάτου,
κι άκακη σαν τα πρόβατα που βόσκουν στις πλαγιές σου
κάν' την ψυχή μου, να μπορεί να κυβερνάει το μίσος
που η αδικιά το θέριεψε, και δώσε στην καρδιά μου
του καταρράχτη την ορμή, της πυρκαγιάς τη φλόγα,
του ντουφεκιού μου τη βροντή κάν' την αστροπελέκι,
για να λουφάξει ο τύραννος και να ξυπνήσει ο σκλάβος.

Λεύτερα σεις αγρίμια μου τα δόντια σας τροχίστε
και σεις πυκνά χιονόδεντρα σφίξετε τα κλαδιά σας
να μην πατήσει ο τύραννος το λεύτερό σας χώμα.
Κι όταν θε νάρθει η Ανοιξη και λυώσουνε τα χιόνια
και θα φυσήξει δροσερό της λευτεριάς τ' αγέρι
αητέ μου δος μου τα φτερά κι ελάφι μου τα πόδια
και ρεματιά μου την ορμή για να χυθώ στον κάμπο
να δώσω βόλι στο φονιά και λευτεριά στο σκλάβο.

19 σχόλια:

kapetandiamantis είπε...

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ!!!
ΚΑΡΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑ!!!!!!

xristin είπε...

Ευρυτάνα διαβάζοντας το ποίημα συγκινήθηκα γιατί μου θύμισες αφηγήσεις του πατέρα μου από εκείνη την δύσκολη εποχή όταν το βουνό τους δέχτηκε σπλαχνικά και τους έδωσε εκτός από ελπίδα και την προστασία του.
Να είσαι καλά με την επιμονή σου να ανασύρεις εκτός από ξεχασμένες κάρτες και την ξεχασμένη σήμερα υπερηφάνεια που είχαν στην καρδιά τους.

Φυσιολάτρης! είπε...

Φυλακές....εξορίες....βασανιστήρια..εκτελέσεις...
με το κεφάλι ψηλά!!!παλικαρίσια!!!!!

PHOTO ΤΙΤΛΟΙ είπε...

Τιμή σε τέτοιους αγωνιστές.
Μπράβο.

λεύτερος είπε...

Κι όταν θε νάρθει η Ανοιξη και λυώσουνε τα χιόνια
και θα φυσήξει δροσερό της λευτεριάς τ' αγέρι
αητέ μου δος μου τα φτερά κι ελάφι μου τα πόδια
και ρεματιά μου την ορμή για να χυθώ στον κάμπο
να δώσω βόλι στο φονιά και λευτεριά στο σκλάβο.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

E.- είπε...

ο σκοπός
"να δώσω βόλι στο φονιά και λευτεριά στο σκλάβο"

η στιγμή όταν θε νάρθει η ΄Ανοιξη"

η ώρα... "ΤΩΡΑ" ?

΄Ολα, ολάκερο, όλο, ανάταση ψυχής! Εύγε!

Ε.-

Ανάπαυση στο Γιώργο Σερετάκη...







Ντένης Κοντρίνης είπε...

Ιερό κειμίλο η κάρτα φίλε μου.
Ένας ύμνος στη λεβεντιά και στον αγώνα μας η "Προσευχή"
Κι΄έχουμε απομείνει να περιμένουμε την Άνοιξη, που κάποια μέρα θε νάρθει.
Νάσαι καλά φίλε μου που μας δίνεις κουράγιο να προχωράμε.

Aris είπε...

Ζουμε σε μια περιοδο που τα σκυφτα κεφαλια δεν λενε να κοιταξουν τον ηλιο. Θεματα οπως αυτο που αναρτησες ξυπνανε μνημες αλλα και την υποσχεση για τη συνεχιση του αγωνα πανω στα χναρια συντροφων οπως ο Μπελογιαννης, οπως ο ευρυτανας Σερετακης και οι αλλοι αετοι της εξεγερσης.
Ψυχη βαθεια.

Achilleas είπε...

Θαυμάσια ανάρτηση.
Καλό μήνα με υγεία.
καλό σου σ/κ !!

Άρης Άλμπης είπε...

Εξαιρετικής ποιότητας ποίημα. Το αιώνιο δέσιμο των αγώνων με το απαράμιλλο φυσικό μας τοπίο. Και ο καταλυτικός στίχος «κάν' την ψυχή μου, να μπορεί να κυβερνάει το μίσος».

Memaria είπε...

Πραγματικά ιερό κειμήλιο!
Καλό μήνα με υγεία!

doctor είπε...

ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΦΙΛΟΞΕΝΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ ΤΩΝ ΔΙΩΚΟΜΕΝΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΕΡΙΖΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ.
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ, ΤΙΜΗ ΣΤΟ ΓΙΩΡΓΟ ΣΕΡΕΤΑΚΗ.

magda είπε...

Τιμή και δόξα στον Γιώργο Σερετάκη!
Συγκλονιστική η γραφή του!!!

Δάφνη Χρονοπούλου/ Daphne Chronopoulou είπε...

Συγκινητικό
κι όμορφα τα γαρύφαλλα.

Καλό σου μήνα φιλε Ευρυτάνα!

dimitris είπε...

Ευρυτανα Ιχνηλατη καλησπερα, ακομα ενα ''ταξιδι'' στην ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ. ΜΠΡΑΒΟ!!!

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Καλή δύναμη, ψυχή βαθιά!

Αστοριανή είπε...

Εμείς από την πλευρά μας θα συνοδεύσουμε αυτό το ξεχωριστό ντοκουμέντο με το ποίημα «Προσευχή του Αντάρτη» (το οποίο γράφτηκε, πιθανότατα, από τον ΕΠΟΝίτη Νίκο Μαραγκουδάκη και πρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “Νέος Μαχητής” του ΔΣΕ στις 6-12-1947).
Θα το αφιερώσουμε στη μνήμη του Ευρυτάνα αντάρτη Γ. Σερετάκη και σ’ όλους όσους χάραξαν, με αίμα, αγώνες και θυσίες, αετίσιους δρόμους που θα εμπνέουν για πάντα το λαό μας…

!!!!!!!!!!!!!!

Ευρυτάνα μου,

Συγκλονιστικό!

η κάρτα για ξεχωριστούς λόγους,

και το ποίημα
του ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ (;)

για ξεχωριστά λόγια και συναισθήματα.

ΠΟΥ είναι οι Λεβέντες μας;;;;;;;;;;;;

"παγωμένη" Αγάπη από καταπαγωμένη... Νέα Υόρκη,

Υιώτα Στρατή

AGIS είπε...

σχετικά με το ποίημα:
http://www.rizospastis.gr/story.do?id=4082508

AGIS είπε...

στη β στροφη μάλλον είναι "πετούμενα" όχι "τελούμενα"