Κυριακή 26 Μαρτίου 2017

Ο γεροβοσκός

Αντιπροσωπευτική φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα!


Πόσα χρόνια πέρασα
κι ἄσπρισα κι ἐγέρασα
πάνω στὰ ψηλώματα
βόσκοντας τὰ πρόβατα!

Τὶς κορφὲς ἐπάτησα
καὶ νυχτοπερπάτησα
καὶ σὲ δέντρα γερικὰ
εἶδα κι εἶδ᾿ ἀγερικά!

Σὲ ψηλὲς ἀνηφοριὲς
σὰ κοτσύφι χύθηκα
κι ἔπεσα σὲ ρεματιὲς
καὶ ἀποκοιμήθηκα!

Πάνω στὴ καπότα μου,
φορεσιὰ καὶ στρῶμα μου,
εἶδα ῾νείρατα γυρτὸς
ξυπνητὸς καὶ κοιμιστός!

Σ᾿ ἀητοράχη ἐσκάλωσα
μὲ τὸ λύκο μάλωσα
κι ἄναψα τρανὲς φωτιές,
σὲ τετράψηλες κορφές!

Εἶδα τ᾿ ἄστρι στὸ βουνό,
ποὺ τὸ λεν᾿ Αὐγερινὸ
καὶ στὴ καθαρὴ βραδιὰ
χόρτασα τὴ ξαστεριά!

Μύρμηγκα δὲ ζήμιωσα
κι ἄνθρωπο δὲ θύμωσα.
Πῆρα τὰ μικρὰ τ᾿ ἀρνιά,
σὰ παιδιὰ στὴν ἀγκαλιά!

Μιὰ ζωὴν ἐπέρασα
κι εἶπ᾿ ὁ Θεὸς κι ἐγέρασα
καὶ τὸ χιόνι τὸ πολύ,
μοῦ ῾πεσε στὴ κεφαλή!

Ἄειντε προβατάκια μου,
περπατᾶτ᾿ ἀρνάκια μου,
πάμετε σιγὰ-σιγὰ
καὶ μᾶς 'πῆρεν ἡ βραδιά...

[ Ποίημα του Ευρυτάνα λογοτέχνη Ζαχαρία Παπαντωνίου (1877-1940) ]


ΥΓ: Θα μπορούσατε να δείτε και ΕΔΩ!

15 σχόλια:

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Ως παρατήρηση-ενημέρωση:

Στην κάθετη πλαϊνή μπάρα του blog υπάρχει και η ανάλογη στήλη υπό τον τίτλο: "Με τους Ευρυτάνες ποιητές"! Εκεί θα ανακαλύψετε αρκετά ποιητικά διαμάντια του τόπου μας...

Φυσιολάτρης! είπε...

Υπέροχη ανάρτηση.....μοσχοβολάει φύση.....βουνό.....ανθρωπιά!!!!

ποιώ - ελένη είπε...

Αναγνώσματα που πάντα θα εμπνέουν!!!!!

Καλησπέρα Ευρυτανα μου

Μαρία Κανελλάκη είπε...

Δεν ήξερα πως ο Παπαντωνίου ήταν απ'τα μέρη αυτά. Οι στίχοι του μαζί με τη φωτογραφία που διάλεξες του μεγάλου Μπαλάφα, είναι μια ωδή στη φύση και στους ανθρώπους που αν και αγράμματοι, ήταν βαθιά μορφωμένοι και με απόλυτο σεβασμό στη μάνα γη.
Τα χαιρετίσματά μου Ευρυτάνα!

PHOTO ΤΙΤΛΟΙ είπε...

Είδα τ' άστρι στο βουνό,
που το λένε Αυγερινό
και στη καθαρή βραδιά
χόρτασα τη ξαστεριά!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aris είπε...

Aλλοτινες μας εποχες, αλλοτινοι μας χρονοι..

Giannis Pit. είπε...

Κλασικό, μεγαλόπρεπο, εμπνευσμένο από έναν μεγάλο δημιουργό. Την καλησπέρα μου.

Ντένης Κοντρίνης είπε...

Γειά σου φίλε μου.
Δεν σε ξεχνώ. Απλά απέχω από το διαδίκτυο.
Υπέροχος ο Ζαχ.Παπαντωνίου. Ένας μεγάλος ποιητής της ελληνικής φύσης και των ανθρώπων που την ομορφαίνουν.
Νάσαι καλά. Έχεις το ε/μαιλ μου και περιμένω να μου γράψεις.
Ντένης

doctor είπε...

ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΟΥ ΞΥΠΝΗΣΕΣ ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ.
ΛΕΒΕΝΤΗ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΗ ΕΥΡΥΤΑΝΑ, ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΕΤΣΙ.
ΝΑ ΜΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΑΣ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ, ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΙΧΝΗΛΑΣΙΩΝ ΣΟΥ, ΜΕ ΤΟΝ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΟ ΣΟΥ, ΜΕ ΣΠΑΝΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ, ΜΕ ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΣ.
ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΦΙΛΤΑΤΕ.

μυστήριο κορίτσι είπε...

υπέροχη φωτογραφία!
ούτε εγώ το ήξερα για τον Ζαχαρία Παπαντωνίου...
καλή συνέχεια!

άγριο κυκλάμινο είπε...

Πανέμορφο ποίημα, με την χαρισματική πένα του εξαιρετικού Ζαχ.Παπαντωνίου. Ένας ύμνος στο μεγαλείο της φύσης και στους αγνούς ανθρώπους των ευρυτανικών βουνών.
Μπράβο.

Άρης Άλμπης είπε...

Πάντα περιεκτικός και απολαυστικός ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου.
Μεγάλος λογοτέχνης, με όλη τη σημασία τής λέξεως.

Mia Petra είπε...

Τιμή και τύχη για την Ευρυτανία,
που έζησε στους κόλπους της ένας Παπαντωνίου...
Ζαχαρίας όμως, για να μην ξεχνιόμαστε! :))

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Ευχαριστούμε για τις επισκέψεις και φυσικά τα σχόλιά σας που ζωντανεύουν περαιτέρω κάθε ανάρτηση!

kapetandiamantis είπε...

ΩΡΑΙΟΙ ΣΤΙΧΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΡΥΤΑΝΑ ΠΟΙΗΤΗ ΜΑΣ.
ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΙΧΝΗΛΑΤΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙΣ ΤΙΣ ΟΜΟΡΦΙΕΣ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ!