Κυριακή 6 Απριλίου 2014

ΛΕΩ ΝΑ ΞΑΝΑΡΘΩ...



"Λέω να ξανάρθω ακόμα μια φορά
προτού να φθάσ’ η ώρα η στερνή
και πριν μου κόψει ο χρόνος τα φτερά
στην άγια που γεννήθηκα τη γη.

Χαρές και λύπες τόσο μακρυνές
που με το χρόνο αντάμα σβούνε,
όνειρα, πόθοι, έγνοιες παιδικές,
γνώριμα κοντά τους με τραβούνε.

Τάφοι που δε χόρτασαν λιβάνι,
ένα σπιτάκι, οι φίλοι, το χωριό,
οι γέροι ξωμάχοι κι’ οι τσοπάνοι
όλα μου στέλνουν κάλεσμα ναρθώ.

Ναι, με τραβάει αυτός ο τόπος!
και θάθελα κοντά του να βρεθώ
σαν ο κουρασμένος στρατοκόπος.
για λίγο –ας είναι- να ξεκουραστώ.

Γι’ αυτό και λέω πάλι να ξαναρθώ
κι’ ως να μπορέσω νάρθω αληθινά,
ακούραστα και τώρα κι’ όσο ζω,
θάρχομαι ταξιδιώτης νοερά."

(Ζ. Τζουροπάνος, από ένα παλιό “Ρουμελιώτικο ημερολόγιο” -πριν από μισό και πλέον αιώνα -1960)



ΥΓ. Η φωτογραφία είναι του "Ευρυτάνα ιχνηλάτη"

15 σχόλια:

Φυσιολάτρης! είπε...

Aκριβή νοσταλγία!!!!!

PHOTO ΤΙΤΛΟΙ είπε...


//Τάφοι που δε χόρτασαν λιβάνι,
ένα σπιτάκι, οι φίλοι, το χωριό,
οι γέροι ξωμάχοι κι’ οι τσοπάνοι
όλα μου στέλνουν κάλεσμα ναρθώ.//


Υπέροχοι και συγκινητικοί στίχοι!

λεύτερος είπε...

Για εμάς που πλεον είμαστε μακρυα,
τα γραπτά ετούτα ακουμπανε απευθείας στην ψυχή.!!

Μποτίλια Στον Άνεμο είπε...

Να δω η αφεντιά μου πότε θα ξανάρθω...
Τα Επινιανά είναι, σύντροφε;
Είχαμε πιει κάτι τσικουδιές, αξέχαστες!

Με την αγάπη μου, πάλι και πάλη

Μποτίλια Στον Άνεμο είπε...

Να τις εκκατομμυριάσεις. Και τις φωτογραφίες, βέβαια.

Πάλη και πάλι.

E.- είπε...

Γι’ αυτό και λέω πάλι να ξαναρθώ
κι’ ως να μπορέσω νάρθω αληθινά,
ακούραστα και τώρα κι’ όσο ζω,
θάρχομαι ταξιδιώτης νοερά...

΄Ετσι κι εγώ...

Ε.-

Υπέροχο!!!
Να ΄σαι καλά

doctor είπε...

ΣΠΑΝΙΑ ΞΕΧΑΣΜΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
ΜΕ ΕΝΤΟΝΕΣ ΘΥΜΗΣΕΣ!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΙΧΝΗΛΑΤΗ!

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Με αφορμή το ερώτημα στο σχόλιο του φίλου αναγνώστη "Φτερό στο Πέλαγο":

- Το χωριό της φωτογραφίας είναι τα Σελλά Ευρυτανίας.

Καλή συνέχεια...

magda είπε...

Γέμισαν τα μάτια μου δάκρυα, καλέ μου φίλε...

Dennis Kontarinis είπε...

Μεγάλη ευχή η επιστροφή σε μέρη αγαπημένα. Κι΄ακόμη πιο μεγάλη όταν μια ζωή της έδωσες στην ξενητιά.

kapetandiamantis είπε...

ΔΕΝ ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ..

Achilleas είπε...

"" σαν ο κουρασμένος στρατοκόπος.
για λίγο –ας είναι- να ξεκουραστώ""
Δεν έχω λόγια.
Συγκινητική στιγμή της επιστροφής!!
Καλό βραδάκι εύχομαι.

NS είπε...

Έχω στο Καρπενήσι μια σειρά από αρκετά από Ρουμελιώτικα ημερολόγια

Τα ξεψαχνίζω όταν ανεβαίνω πάνω

Μερικά άρθρα τους είναι πραγματικά διαμάντια

Ψυχή βαθιά!

Memaria είπε...

Κι εγώ λέω συνέχεια να ξαναπάω, αλλά πέρασαν χρόνια κι ακόμα δεν πήγα...
Σήμερα συζητούσα με μια φίλη που θα πάει στο χωριό της στην Ευρυτανία για το Πάσχα και έλεγα (για άλλη μια φορά) πόσο θέλω να πάω...
Προς το παρόν ταξιδεύω κι εγώ νοερά...και βοηθάτε πολύ σε αυτά τα ταξίδια...ευχαριστώ!!
Καλό ξημέρωμα!

ΕΥΡΥΤΑΝΑΣ ΙΧΝΗΛΑΤΗΣ είπε...

Σας ευχαριστούμε για τις επισκέψεις και τα σχόλιά σας και σε αυτή την ανάρτηση.